Felnőttképzési engedélyszám: E-001290/2015

OM 203060

Központi telefonszám

+36 46 412 444

Akikre büszkék vagyunk

Szép siker a LEGO robotprogramozási versenyen

Kókány és Társai Bt. néven iskolánk 5/13 GTA osztályos tanulói (Tószegi Martin, Orosz Patrik, Tercsák Patrik, operatőr: Vitéz Ákos ) szerezték meg  az 1. helyezést a World Robot OlympiadWorld Robot Olympiad magyarországi versenyén, melyet EDU Robotics Cup néven rendeztek.

Az idén is megrendezésre került a LEGO robot programozási versenyek közül a legnívósabb, és legelismertebb verseny, ami az egész Földre kiterjed. Ez nem más, mint a WRO: a World Robot Olympiad. Ezen rangos versenyt idén a vírushelyzetre való tekintettel csak és kizárólag online módon rendezték meg. A Magyarországi versenyre ezúttal külföldről is érkeztek nevezések, mivel nem volt kikötve, hogy melyik iskolák nevezhetnek. Bárki indulhatott egyedül, vagy maximum 3 fős csapatban. A verseny Magyarországon megrendezett fordulójára végül rengeteg nevezés, a vártnál sokkalta több érkezett, összesen: 125 csapat indult. Végül a magyarországi forduló az Edutus Egyetem neve alapján: EDU Robotics Cup néven lett megrendezve.

 

2 kategória volt, amiben össze lehetett mérni a csapatok tudását. Egy projektfeladat, ami abból állt, hogy 3 nap alatt egy maximum 5 perces videót kellett készíteni, amiben szerepet kap a LEGO robot és a témája a #maradjotthon felszólítás. A videó mellé egy konkrét leírást is kellett beküldeni a további feltételek szem előtt tartásával. A második kategória pedig egy teljesen különálló LEGO robot építési és programozási feladat volt, ahol a saját, megépített robotunknak adott és központilag kiküldött pályán különféle, nehéz feladatokat kellett megvalósítania. Mindezt 4 korosztály számára rendezték meg, az életkor alapján. Az Iskolánkat e neves versenyen a Kókány és Társai Bt. humoros nevet viselő csapat képviselte (Tószegi Martin, Orosz Patrik, Tercsák Patrik, operatőr: Vitéz Ákos: 5/13 GTA osztály). Lehetett választani, hogy az adott csapat csak az 1. kategóriában, vagy csak a 2. kategóriában, vagy mindkettőben indul egyszerre. A mi csapatunk az utóbbit választotta.

A minket érintő a senior és master életkori kategória össze lett vonva, így a mi 18, 19 éves diákjaink együtt versenyeztek az ország legtapasztaltabb akár 40-50-70 éves versenyzőivel. És végül összetettben csodálatos módon a Kókány és Társai Bt. 1. helyezett lett!!!!!!! :)

A győztes video: #maradjotthon.mp4

Tehát ez a videó csak a kreatív feladat egy részét mutatja be. A projektmunka írott változata, majd pedig a LEGO robot megépítése, és programozása, valamint a robot jó szereplése a feladatok megvalósítása kapcsán mind kellett ahhoz, hogy első lehessen összetettben a csapat.

A tanulóknak garatulálunk, felkészítőjüknek, Újvárosi Sándor István kollégánknak a gratuláció mellett köszönjük szépen az erdményes munkát!

Az Emberi Erőforrások Minisztere Elismerő Oklevele

Szerettettel gratulálunk az Emberi Erőforrások Minisztere Elismerő Oklevelében részesült oktatóinknak:

Berentés Mária

Gallai Judit 

és Nagy Győző  kollégánknak.

Köszönjük szépen az eddigi magas színvonalú tevékenységüket, további  sikeres munkát és jó egészséget kívánunk Nekik körünkben:

Az iskola oktatói testülete

100 éve történt Trianon címmel rendezett történelmi vetélkedő

Egy műszaki iskola diákjai számára sem feltétlenül idegen a történelem.

100 éve történt Trianon címmel rendezett versenyt középiskolások részére 2020. 02.28-án a Célpont Közösségi Tér. A város gimnáziumait megelőzve egy gépipari iskola győzött a történelmi vetélkedőn.

Az első helyezett Miskolci SZC Andrássy Gyula Gépipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája csapatának felkészítő tanárát és versenyzőit kérdeztük a tapasztalataikról.

– Szerencsés helyzetben vagyok. Elég sok osztályban tanítok történelmet, és megismertem a diákjaimat annyira, hogy tudjam, kik azok, akik érdeklődnek a tantárgy iránt – véli Tatárné Cselei Csilla történelem–magyar szakos pedagógus, aki azt is elárulta, hogyan tanultak a versenyre. – Előre megadták a témával foglalkozó legújabb szakirodalmat. A könyvtáros kolléganő is nagyon sokat segített: beszerezte nekünk mindazokat a köteteket, amik nem voltak meg az iskolában.

 

Kézzelfogható közelségben

Tatárné Cselei Csilla hozzátette: nagyon sok időt töltöttek a felkészüléssel, átbeszélték a szakirodalmat, felosztották a témákat, számos vaktérképet néztek át, valamint gyűjtöttek és hallgattak olyan dalokat is, amelyek egy-egy nézőpontból közelítik meg a Trianoni békeszerződés hatásait.

– Mivel a versenyt helytörténeti vetélkedőként hirdették meg, arra is figyelmet fordítottunk, hogy a megyénket és úgy általában Északkelet-Magyarországot hogyan érintette Trianon.

Hasznosnak bizonyult az is, hogy a fiúk nemrégiben Sátoraljaújhelyen voltak osztálykiránduláson. A város felett magasodó Szár-hegyen kialakított Magyar Kálvária egyedülálló látványosság: stációi a trianoni békeszerződés során elszakított 38 város nevét és címerét jelenítik meg. A hegy tetején pedig a Szent Koronát formázó Szent István-kápolna áll. A verseny során egy prezentációt kellett készítenie a csapatnak. A sátoraljaújhelyi tapasztalatok, élmények hatására a fiúk az ottani kálváriát mutatták be. Ez a prezentáció végül olyan jól sikerült, hogy a zsűri különdíjban részesítette.

A versenyben részt vevő négy diák közül hárman tudtak beszámolni lapunknak. ( Papp Bence 11. C osztályos tanuló betegség miatt nem vett részt az interjúban.)

– Idén érettségizem történelemből, emelt szinten szeretnék. Azt még nem tudom, hogy ezen a téren folytatom-e tovább a tanulmányaimat – meséli Vaszilkó Roland 12. C osztályos diák.

Érdekes kihívás volt

– Érdeklődünk a történelem iránt, nemcsak tanulni szeretjük, de gyakran olvasgatunk a témában – fogalmazott Nagy Mátyás 11. A osztályos tanuló. Balla Márton 11. A osztályos diák erre is rátromfolt:

– Édesapám történelemtanár, így személyes kötődésem is van a dologhoz.

Márton volt egyébként a három fiú közül az egyetlen, aki járt az elcsatolt területek valamelyikén, beszélgetett határon túli magyarokkal.

– Amikor Erdélybe utaztunk a családommal, azt tapasztaltam, hogy még mindig büszkén ápolják a nemzeti kultúrát, őrzik az identitásukat.

A csapattagok mindannyian egyetértettek abban, hogy a versenyt az alapos felkészülésnek és a csapatmunkának köszönhetően sikerült megnyerniük.