Projektek
Erasmus+ Koppenhága 2025
A projekt azonosító száma: 2024-1-HU01-KA122-VET-000226524
A dániai mobilitás célja a módszertani megújulás megvalósulása, a nemzetközi jógyakorlatok megismerése; a kurzus témája "The Well-Being Code: Energy Tools and Mind-Body Activities for Self-Care”, amely megerősítette mindazt, amit gondolunk és tapasztalunk pedagógus szerepünkről.
Mindannyian tudjuk, hogy diákjaink nevelése mellett mennyi más feladattal kell megbirkóznunk. A tanári pálya komoly kihívásokat tartogat, különösen a mai rohanó világban. Éppen ezért kerestük a lehetőségét annak, hogy olyan módszereket sajátíthassunk el, amelyekkel megőrizhetjük a saját mentális és fizikai jól-létünket, hogy hosszú távon is hatékonyan tudjunk dolgozni, valamint ezt a tudást át tudjuk adni oktató kollégáinknak is, hozzájárulva az iskola pedagógiai kultúrájának és a közösség jóllétének fejlődéséhez. A kurzus kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy szervesen épüljön a 2023. őszén már általunk elvégzett firenzei kurzusunk alapjaira.
A tanfolyam során hihetetlenül sok gyakorlatot sajátítottunk el, mely technikák nem csupán elméleti tudást adtak, hanem konkrét eszközöket a kezünkbe, amelyekkel feltöltődhetünk és csökkenthetjük a napi stresszt. Mi több, lehetőségünk volt megismerni más európai országok oktatási rendszereit és pedagógiai gyakorlatait a jóllét terén, és szakmai kapcsolatokat építeni a nemzetközi résztvevőkkel.
A kurzuson 6 országból 20 pedagógus képviseltette magát (görög, szlovén, olasz, német, spanyol, és magyar), osztotta meg tudását, kreativitását, ötleteit egymással, miközben megtanultak
olyan egyszerű gyakorlatokat, amelyekkel a szünetekben vagy a tanítási órák között is feltölthetjük az energiánkat és képesek vagyunk megőrizni a lendületünket. Azt is, hogyan alakítsunk ki közös-nyelvet az osztályban, mely segíti a szociális-érzelmi készségek fejlődését, ami elengedhetetlen a fiatalok számára, különösen a mai digitális világban. A kurzuson megismerkedtünk konkrét gyakorlatokkal, amelyekkel fejleszthetjük a diákok empátiáját, kedvességét és pozitív gondolkodását. Ezekkel a technikákkal egy támogatóbb és harmonikusabb tanulási légkört hozhatunk létre, ami nekünk, tanároknak is megkönnyíti a munkánkat.
A mobilitás lehetővé tette azt is, hogy a szakmai fejlődés mellett Koppenhága, a fenntarthatóság mintavárosát és a dán „hygge” kultúráját felfedezzük. Ez utóbbi a meghittséget, a kényelmet és a harmóniát jelenti. Ez a hangulat tetten érhető a hangulatos kávézókban, a gyertyafénnyel megvilágított otthonokban és az emberek laza, barátságos viselkedésében. Koppenhága emellett a skandináv dizájn fellegvára, ami a letisztult, funkcionális és esztétikus formákban mutatkozik meg az építészetben, a bútorokban és a mindennapi tárgyakban is. Világhírű a kerékpáros kultúrája; a városlakók többsége kerékpárral közlekedik, köszönhetően a kiválóan kiépített és biztonságos kerékpárutaknak. A városban nagy hangsúlyt fektetnek a zöldterületekre, a tiszta vizekre és a megújuló energiaforrásokra. A kikötőben lévő tiszta vizű fürdőhelyek (Harbour Baths) is bizonyítják, hogy a város hogyan olvasztja össze a természetet a városi élettel. Koppenhága egy élhető, zöld, kulturális szempontból gazdag és inspiráló város, amely harmonikusan ötvözi a hagyományokat a modernitással.
A program elvégzése után hisszük, hogy a megszerzett tudással segíthetjük diákjainkat abban, hogy kiegyensúlyozottabb, boldogabb és sikeresebb felnőttekké váljanak.
Köszönjük a lehetőséget és támogatást a Miskolci Szakképzési Centrumnak!
Gallai Judit és Bánfi Orsolya
